Ήρθατε στην Καστοριά να μας βρωμίσετε - Συνύπαρξη

Βρώμα και απύθμενο αίσχος στην κατά τ' άλλα πανέμορφη πόλη της Καστοριάς. Μπορεί να είναι όμορφη, αλλά οφείλει την ανάπτυξή της σχεδόν αποκλειστικά στην διαχρονική ενασχόλησή της με αυτή την φονική βαρβαρότητα που ονομάζεται εμπόριο γούνας. 

Μερικές δεκάδες άνθρωποι μαζεύτηκαν χθες, Κυριακή, και εξέδραμαν εκεί όπου έλαβε χώρα ένα event που κατ' ευφημισμόν ονομάζεται «έκθεση». Εκθέτουν τα σκοτωμένα και κατακρεουργημένα σώματα ζώων σε επισκέπτες απ' όλο τον κόσμο, ελπίζοντας φυσικά στην αύξηση του κέρδους τους. Και μάλλον από εκεί ξεκινάει το κακό. 


Ασφαλώς και θα συναντήσεις αντιδράσεις αν πας έξω από ένα κρεοπωλείο και αναρτήσεις πανό κατά του κρέατος. Σίγουρα θα σε διώξουν με τις κλωτσιές αν εμφανιστείς έξω από τα γραφεία της Bayer με πλακάτ κατά των φυτοφαρμάκων της. Και οπωσδήποτε θα στεναχωρήσεις πολύ τους κυνηγούς αν σκάσεις μύτη με την παρέα σου έξω από την Ομοσπονδία τους και ζητάς την κατάργηση του κυνηγιού. Κανείς δεν θέλει να αισθάνεται ότι απειλείται ο τρόπος με τον οποίο βγάζει χρήματα. Μέχρι εδώ, είναι κατανοητό.

Ορισμένοι τύποι όμως εκεί στην Καστοριά μάλλον ξεπέρασαν τα όρια της άμυνας. Δεν μιλάμε για ανθρώπους που βγήκαν να υπερασπιστούν αυτό που κάνουν - αν τέλος πάντων υπάρχει κάποιος τρόπος να υπερασπιστείς την βια - αλλά έψαξαν βαθιά στο μπαούλο των αρμάτων για να βρουν το καλύτερο όπλο εναντίον αυτών των γραφικών ακτιβιστών. Και το βρήκαν. Βρήκαν ένα παλιό και σκονισμένο όπλο που λέγεται παθολογική ηλιθιότητα και είπαν να ρίξουν μια-δυο τουφεκιές, έστω και για εκφοβισμό.

Αρκεί να δει κανείς τα σχόλια ντόπιων σε τοπικά ΜΜΕ που μετέδωσαν την διαμαρτυρία των ακτιβιστών. Δεν μπόρεσα να τα διαβάσω όλα γιατί πνίγηκα από τον εμετό που μου ανέβαινε στον λάρυγγα, αλλά τουλάχιστον στα μισά χρησιμοποιούσαν τα ζώα ως προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, ενώ σε άλλα βασιλεύουν τα σεξιστικά αστειάκια, οι τσαμπουκάδες, το λεξιλόγιο καφενείου και οι περισπούδαστες βλακείες σχετικά με την προέλευση του ρουχισμού της ομάδας.



Μάχιμοι ρεπόρτερ της περιοχής έσπευσαν ταχέως επιτόπου για να φωτογραφήσουν τα παπούτσια, τις τσάντες, τα καπέλα, τα πορτοφόλια και τα σκουλαρίκια των διαδηλωτών. Ορισμένοι, εθεάθησαν να φορούν δερμάτινα παπούτσια, ενώ οι κυρίες της ομάδας διαδήλωναν κρατώντας τσάντες λουί βιτόν και ένας διαδηλωτής είναι σχεδόν σίγουρο, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, ότι έφερε εις την τσέπη του κομπολόι με δερμάτινο εξάρτημα.


Ποιος λογικός και ηθικός άνθρωπος μιλάει με τέτοιο χυδαίο τρόπο για κάποιον που βρίσκεται έξω διαδηλώνοντας για την ειρήνη, για την μη χρήση βιας, για την κατάργηση βάρβαρων πρακτικών; Για παιδιά που έχουν ταξιδέψει από κάθε μέρος της χώρας προκειμένου να γίνουν η φωνή των θυμάτων αυτής της βιομηχανίας;

Δεν με εντυπωσιάζει καθόλου το επίπεδό τους. Όταν η δουλειά σου είναι να σκοτώνεις και να γδέρνεις, δεν είναι να περιμένει κάποιος και πολλή ευγένεια ή επίπεδο από σένα.

Οι άνθρωποι πάντα διαδήλωναν και πάντα θα διαδηλώνουν. Για ό,τι θέμα μπορεί να φανταστεί κάποιος. Καθημερινά, σε κάθε γωνιά του κόσμου, κοινωνικές ομάδες βρίσκονται στον δρόμο διαμαρτυρόμενες για κάτι ή διεκδικώντας κάτι. Όμως οι ακτιβιστές για τα δικαιώματα των μη-ανθρώπινων ζώων είναι η ευγενέστερη μορφή διαμαρτυρίας. Ξέρετε γιατί; Γιατί δεν διαμαρτύρονται για τον εαυτό τους, δεν διεκδικούν τίποτα για τους ίδιους, αλλά για άλλους. Για άλλους, οι οποίοι δεν έχουν φωνή, δεν έχουν την δυνατότητα να αντιδράσουν και βρίσκονται στο έλεός μας. 



Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους του περιεχομένου χωρίς την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση.

Επιτρέπεται, χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση, η αντιγραφή αναρτήσεων με την μορφή προοιμίου. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί να χρησιμοποιείται η πρώτη παράγραφος του εκάστοτε άρθρου και στην συνέχεια ο σύνδεσμος 'Συνεχίστε την ανάγνωση εδώ', ο οποίος να οδηγεί απευθείας στο αρχικό άρθρο.