Τι κερδίζεις αν κόψεις τα γαλακτοκομικά από τη διατροφή σου - Συνύπαρξη





Γάλα αμυγδάλου, γιαούρτι σόγιας, τυρί από κάσιους... όλα αυτά τα κίβδηλα γαλακτοκομικά και άλλες σύγχρονες απατεωνιές, κατακτούν σιγά σιγά τα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων. 


Τι στο καλό απέγινε το ζούληγμα του βυζιού της αγελάδας, που βγάζει αυτό το χλωμό λευκό υγρό που όλοι αγαπήσαμε; Φαίνεται ότι οι καταναλωτές σήμερα, αισθάνονται πολύ ανώτεροι για να πίνουν τις εκκρίσεις από τον μαστό βοοειδών.


Ή ίσως έχουν αντιληφθεί ότι, το να πίνεις γάλα από μια αγελάδα είναι κάπως αφύσικο. Βέβαια, απλά και μόνο επειδή κάτι είναι αφύσικο δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι είναι και κακό, όπως σημειώνει ο Dr. Michael Greger - ιατρός, συγγραφέας και επιφανής βίγκαν. «Το να φοράμε παπούτσια είναι αφύσικο», αναφέρει. «Πολλά πράγματα είναι αφύσικα, αλλά θα πρέπει να κοιτάμε το κάθετι με προσοχή, για να διαπιστώσουμε αν κάτι παράξενο που κάνουμε έχει αρνητικές συνέπειες». 
Με αυτή τη διαπίστωση στο μυαλό, ας εξετάσουμε τι συμβαίνει όταν κάποιος κόβει το γάλα, το τυρί και τα κρεμώδη παράγωγά του.
Η αποχή από το γάλα μειώνει το ρίσκο για καρκίνο του προστάτη





Μια μετα-ανάλυση δείχνει πως η κατανάλωση γάλακτος αποτελεί έναν παράγοντα κινδύνου για καρκίνο του προστάτη, του δεύτερου πιο συνηθισμένου καρκίνου για τους άντρες. Αυτό είναι πολύ λογικό, επειδή το γάλα - ακόμη και το βιολογικό - περιέχει με φυσικό τρόπο ορμόνες, οι οποίες βοηθούν τόσο τα μοσχαράκια όσο και τους όγκους, να μεγαλώσουν.
 
«Η κατανάλωση γάλακτος ενισχύει την IGF-1, μια καρκινογενή αυξητική ορμόνη», αναφέρει ο Dr. Greger. «Η IGF-1 είναι ένα βιολογικά ενεργό υγρό για την ανάπτυξη που κάνει αυτό για το οποίο είναι σχεδιασμένη να κάνει: Να προσθέσει μερικές δεκάδες κιλά στο βάρος ενός νεογέννητου μοσχαριού. Επομένως, ίσως δεν θα έπρεπε να μας προκαλεί έκπληξη ότι το να πίνουμε το γάλα από ένα τόσο μεγάλο ζώο, έχει αρνητικές συνέπειες στο σώμα μας». 
 
Παρεπιπτόντως, το γάλα αμυγδάλου βρέθηκε πως επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνων κατά 30%. Επίσης, διατηρείται στο ψυγείο για πολύ παραπάνω χρόνο.
 
Εξαλείφετε από την διατροφή σας μια κακή πηγή ασβεστίου
Μα, μα... Μα, ασβέστιο! Αυτό ακούτε όταν λέτε σε κάποιον να μην πίνει γάλα, σωστά; Ναι, το γάλα περιέχει ασβέστιο. Αυτό είναι αλήθεια. Όμως, ταυτόχρονα, περιέχει κορεσμένα λιπαρά, χοληστερίνη και ορμόνες. Όπως αναφέρει ο Dr. Greger, «υπάρχει ασβέστιο στα γαλακτοκομικά, υπάρχει πρωτεΐνη στο χοιρινό και υπάρχει σίδηρος στο μοσχάρι, αλλά το φαγητό είναι ένα πακέτο ουσιών. Δεν μπορείς να ζητήσεις ένα χάμπουργκερ που έχει πρωτεΐνη αλλά δεν έχει κορεσμένα λιπαρά και ορμόνες. Το ίδιο ισχύει και με τα γαλακτοκομικά.»





Επιπλέον, το ασβέστιο στα γαλακτοκομικά δεν είναι εύκολα απορροφήσιμο από το σώμα μας. Μόνο το 31% του ασβεστίου απορροφάται από το σώμα, σε αντίθεση με το ασβέστιο από τροφές όπως το σουσάμι, που απορροφάται κατά 60-70%. Με απλά λόγια, καλύτερα να το ρίξετε στο ταχίνι. 

Τα μη-γαλακτοκομικά σας προσφέρουν περισσότερες ίνες και αντιοξειδωτικά
Το λάχανο κέιλ, τα αμύγδαλα, ο κόλιανδρος και πολλά ακόμη τρόφιμα περιέχουν ασβέστιο σε ποσότητες που είναι ισάξιες ή και μεγαλύτερες σε σχέση με τα γαλακτοκομικά. Επιπλέον, περιέχουν πολλές φυτικές ίνες που τις χρειάζεστε έτσι κι αλλιώς. «Το 95% των ανθρώπων δεν πετυχαίνουν να πάρουν την Συνιστώμενη Ημερήσια Δοσολογία των ινών», λέει ο Dr. Greger. «Τα γαλακτοκομικά και τα ζωικά προϊόντα όπως το κρέας και τα αυγά, δεν περιέχουν καθόλου ίνες.  Αν παίρνεις το ασβέστιό σου από λαχανικά, παίρνεις ταυτόχρονα και ίνες, φολικό οξύ και αντιοξειδωτικά - εκ των οποίων όλα απουσιάζουν παντελώς από τα ζωικά τρόφιμα.





Το μόνο «πρόβλημα» είναι ότι πρέπει να τρώτε τα λαχανικά σας, φρέσκα και ωμά, για να πάρετε το ασβέστιο. «Αν αφήνετε τα λαχανικά να σαπίζουν στο ψυγείο σας, το ποσοστό απορρόφησης ασβεστίου για αυτά είναι μηδέν. Να τα τρώτε φρέσκα».
 
Κερδίζεις πιο δυνατά κόκαλα και πιο πολλά χρόνια ζωής
Μια μεγάλη μελέτη παρακολούθησε πάνω από 100.000 άντρες και γυναίκες από τη Σουηδία για 20 χρόνια και έδειξε ότι οι γυναίκες που έπιναν το περισσότερο γάλα, είχαν τα περισσότερα περιστατικά καταγμάτων. «Το περισσότερο γάλα συνδέθηκε με περισσότερα κατάγματα, περισσότερους καρκίνους, καρδιακές παθήσεις και υψηλότερη θνησιμότητα», αναφέρει ο Dr. Greger. «Οι άντρες είχαν επίσης αυξημένη θνησιμότητα».




Βοηθάς στην σωτηρία του πλανήτη από την υπερθέρμανση
Το ήξερες ότι τα αέρια των αγελάδων (γνωστά και ως μεθάνιο) συνεισφέρουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη;  Το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό, που πρόσφατα η Καλιφόρνια θέσπισε κανονισμούς για να ανακόψει την απελευθέρωση αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα, που πηγάζουν από τους κώλους των βοοειδών. Και δεν μετράμε καν την ενέργεια που απαιτείται για να ταϊστούν και να ποτιστούν τα δισεκατομμύρια των ζώων κτηνοτροφίας.


Αν θέλεις να συμμετέχεις στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, μπορείς φυσικά να χρησιμοποιήσεις ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο. Όμως θα μπορούσες επίσης να πάρεις από το ράφι ένα ρόφημα αμυγδάλου αντί για γάλα αγελάδας.


Είναι ένα μικρό βήμα, αλλά είναι ένα μικρό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Και, είναι επίσης ένα βήμα πιο μακριά από τον παραλογισμό του να πίνεις κάτι που προορίζεται για μωρά.