Μέλι; Ζάχαρη; Αγαύη; Ποιο γλυκαντικό είναι το πιο υγιεινό; - Συνύπαρξη

Συχνά, όταν συζητάμε για το γεγονός ότι το μέλι δεν είναι βίγκαν, μας τραβάνε από το μανίκι τονίζοντάς μας πως το μέλι είναι υγιεινό και δεν θα έπρεπε να το στερούμαστε. Μάλιστα, υπάρχουν και πολλοί που δηλώνουν βίγκαν, αλλά τρώνε μέλι. Κάτι σαν τους Ινδούς που τρώνε αγελάδες.

Ωστόσο, ακόμη κι αν αφήσουμε κατά μέρος την εκμετάλλευση των μελισσών, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το μέλι είναι καλό για την υγεία μας;

Μήπως το σιρόπι αγαύης;

Ή ίσως οι πανάκριβες, ακατέργαστες, σκούρες ζάχαρες που πωλούνται σε φανταχτερές συσκευασίες;


Ιδανικά, το σώμα μας δεν έχει ανάγκη από καμία πρόσθετη γλυκαντική ουσία σε ό,τι τρώμε και πίνουμε. Τα φυσικά σάκχαρα που περιέχονται στα φρούτα είναι αρκετά και τα μόνα που το σώμα μας διαχειρίζεται με εξαιρετική μαεστρία. 

Όμως, επειδή ζούμε σε μια σύγχρονη κοινωνία και έχουμε συνηθίσει να θέλουμε μια έξτρα γλύκα στην διατροφή μας, είναι καλό να γνωρίζουμε τί μας κάνει καλό,  τι μας κάνει κακό και τί είναι εντελώς αδιάφορο για το σώμα μας.

Σε αυτή την έρευνα των Phillips KΜ, Carlsen MH και Blomhoff R., που δημοσιεύθηκε το 2009, ταξινομούνται 12 γνωστές γλυκαντικές ουσίες με βάση την περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά

Στην έρευνα, εξετάστηκαν το σιρόπι αγαύης, η μολάσσα, το σιρόπι καστανού ρυζιού, το σιρόπι καλαμποκιού, η ζάχαρη από χουρμάδες, η σκούρα ζάχαρη, η καστανή ζάχαρη, το σιρόπι σφενδάμου, το μέλι, η ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, η κοινή λευκή ζάχαρη και η ζάχαρη τουρμπινάντο.

Όπως φαίνεται και στο γράφημα, τα 10 από τα 12 γλυκαντικά είναι, με πολύ μικρές διαφορές, απλώς σάκχαρα. Δηλαδή, μόνο θερμίδες. Τρώγοντας ζάχαρη, για παράδειγμα, παίρνεις πολλές θερμίδες αλλά ελάχιστες έως καθόλου θρεπτικές ουσίες.


Το πιο υγιεινό γλυκαντικό του κόσμου, με βάση τα δεδομένα, είναι οι χουρμάδες. Το οποίο έχει λογική, γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι ζάχαρη αλλά κονιορτοποιημένοι, αποξηραμένοι ωμοί χουρμάδες. Ως ωμό τρόφιμο που είναι, περιέχει επίσης φυτικές ίνες, που κάνουν καλό στην υγεία αλλά είναι επίσης και πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό επειδή βοηθάει στην ζαχαροπλαστική και στην μαγειρική ως παράγοντας πηκτικότητας.

Αντικαθιστώντας το συνηθισμένο γλυκαντικό που καταναλώνετε με χουρμάδες, όχι μόνο επιβαρύνετε λιγότερο τον οργανισμό σας (θερμίδες, γλυκαιμική έκρηξη, τερηδόνα κλπ) αλλά προσλαμβάνετε επίσης και υγιεινές φυτικές ίνες και βιταμίνες. 

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε φρέσκους χουρμάδες, είτε χουρμαδοζάχαρη που πωλείται σε έτοιμες συσκευασίες. 

Μπορείτε επίσης να καλλιεργήσετε την δική σας χουρμαδιά, στο σπίτι. Διαβάστε εδώ πόσο απλό είναι και ξεκινήστε!