Τι λέει η Επιστήμη για την βίγκαν διατροφή - Συνύπαρξη

Αν σας προβληματίζει η «επέλαση» του βιγκανισμού και αναρωτιέστε, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, αν μια διατροφή αυτού του είδους είναι αλλόκοτη ή επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, τα χειρότερα μέρη για να βρείτε απαντήσεις είναι το Facebook, το καφενείο και οι εφημερίδες.



Οι λόγοι είναι αρκετοί και σύνθετοι, αλλά συνήθως έχουν να κάνουν με δύο κύριες παραμέτρους: Άγνοια και Πρόθεση. Με απλά λόγια, κάποιοι είναι άσχετοι, άρα θα σας δώσουν απαντήσεις που είναι επιστημονικά ανακριβείς, αποκυήματα της φαντασίας τους και μαντεψιές που εδράζονται στα όσα ξέρουν και έχουν συνηθίσει, και κάποιοι άλλοι θα σας δώσουν απαντήσεις εκ του πονηρού, επειδή εξυπηρετούν ή προστατεύουν επαγγέλματα, κλάδους και τζίρους.

Για να πάρετε αξιόπιστες απαντήσεις, θα πρέπει να απευθύνεστε σε αξιόπιστες πηγές. Τελεία και παύλα.

Η Επιστήμη δεν εκπροσωπείται από τον κυρ Βαγγέλη ή την κυρα Μαρία στο Facebook, αλλά από οργανισμούς και φορείς, που μελετούν, αξιολογούν και εκδίδουν επίσημες ανακοινώσεις με υπεύθυνα συμπεράσματα.

Τι έχει να πει λοιπόν η Επιστήμη για την βίγκαν διατροφή; 

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Διατροφής και Διατροφολογίας, τον μεγαλύτερο, παλαιότερο και πιο αναγνωρισμένο φορέα για την ανθρώπινη διατροφή: 

Σωστά σχεδιασμένες χορτοφαγικές διατροφές, συμπεριλαμβανομένης και της βίγκαν, είναι υγιεινές, επαρκείς, και μπορούν να προσφέρουν πλεονεκτήματα στην υγεία για την πρόληψη και την θεραπεία συγκεκριμένων ασθενειών. Αυτές οι διατροφές είναι κατάλληλες για όλα τα στάδια της ζωής, συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης, της γαλουχίας, της βρεφικής και παιδικής ηλικίας, της ενήλικης ζωής, καθώς και για αθλητές. Οι χορτοφάγοι και οι βίγκαν διατρέχουν μικρότερο ρίσκο για συγκεκριμένες καταστάσεις υγείας, όπως καρδιοπάθειες, διαβήτη τύπου 2, υπέρταση, κάποια είδη καρκίνου και παχυσαρκία.


Παρά το γεγονός ότι έχουν αναφερθεί περιπτώσεις παιδιών με δυσκολία στην ανάπτυξη ή έλλειψη κοβαλαμίνης, αυτές είναι σπάνιες εξαιρέσεις. Πληθώρα ειδικών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η βίγκαν διατροφή μπορεί να ακολουθηθεί με ασφάλεια από βρέφη και παιδιά, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ανάπτυξή τους και να έχουν και ορισμένα αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα υγείας.


Οι χορτοφαγικές δίαιτες μπορούν να είναι υγιεινές και διατροφικά επαρκείς, εφόσον είναι προσεκτικά σχεδιασμένες και περιλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.


Η κτηνοτροφία, και συγκεκριμένα η παραγωγή κρέατος και γαλακτοκομικών, είναι υπεύθυνη για την κατανάλωση του 70% όλου του πόσιμου νερού παγκοσμίως, του 38% όλης της οφέλιμης γης και του 19% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Οι επιπτώσεις της κτηνοτροφίας [στο περιβάλλον] πρόκειται να αυξηθούν εξαιτίας της αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού. Μια βιώσιμη μείωση των επιπτώσεων είναι δυνατή μόνο με μια παγκοσμίου κλίμακας αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, μακριά από ζωικά τρόφιμα.


Μια χορτοφαγική δίαιτα είναι υγιεινή, ακόμη κι αν έχετε διαβήτη. Η έρευνα έχει δείξει ότι η υιοθέτηση αυτού του είδους διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τον διαβήτη σας. Μάλιστα, έρευνες πάνω στην βίγκαν διατροφή έχουν δείξει ότι ο περιορισμός των υδατανθράκων και των θερμίδων δεν είναι απαραίτητος και οι ασθενείς μπορούν να συνεχίσουν την απώλεια βάρους και να μειώσουν την A1C.

Η βίγκαν διατροφή είναι εκ φύσεως πλούσια σε φυτικές ίνες, πολύ φτωχή σε κορεσμένα λιπαρά και με μηδέν χοληστερίνη, συγκρινόμενη με την τυπική δυτική διατροφή.

Αν λοιπόν σκέφτεστε να γίνετε βίγκαν και σας προβληματίζουν αυτά που «ακούτε» από τον γείτονα, τον γιατρό σας ή τον φίλο σας, ησυχάστε. Εκατομμύρια βίγκαν και χορτοφάγοι σε όλο τον κόσμο ζουν, εργάζονται, αθλούνται και κάνουν παιδιά και απολαμβάνουν καλή υγεία, λαμπερό δέρμα και σώμα γεμάτο ενέργεια.


Δεν υπάρχουν κίνδυνοι από αυτή τη διατροφή; 

Εξαρτάται, πώς αντιλαμβάνεστε μια βίγκαν διατροφή. Αν τρώτε, ή ακόμα χειρότερα ταΐζετε το παιδί σας, μια ελλιπή και λάθος βίγκαν διατροφή, μπορεί να αντιμετωπίσετε προβλήματα. Οι εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις παιδιών και ενηλίκων βίγκαν που νοσηλεύτηκαν με προβλήματα υγείας, είχαν όλες να κάνουν με λάθος σχεδιασμένη διατροφή, δηλαδή με υποσιτισμό. Λάθος βίγκαν διατροφή σημαίνει παράλειψη σημαντικών για την υγεία τροφίμων, όπως τα φρούτα ή τα λαχανικά, η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης και λιπαρών κ.λπ. 

Το ίδιο ισχύει όμως και για οποιαδήποτε άλλη διατροφή. Η τυπική, παμφαγική δυτική διατροφή ενέχει πολύ περισσότερους κινδύνους υγείας. Σήμερα ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό παιδιών και προεφήβων είναι παχύσαρκα και ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των ενηλίκων αντιμετωπίζει πληρώρα προβλημάτων υγείας που σχετίζονται άμεσα με την διατροφή τους. 

Επομένως, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, εφόσον μια βίγκαν διατροφή είναι ισορροπημένη και ακολουθείτε στοιχειώδεις κανόνες στον τρόπο που τρώτε, δεν έχετε τίποτα να φοβηθείτε.










A vegetarian diet is a healthy option, even if you have diabetes. Research supports that following this type of diet can help prevent and manage diabetes. In fact, research on vegan diets has found that carbohydrate and calorie restrictions were not necessary and still promoted weight loss and lowered participants' A1C.
Vegan diets are naturally higher in fiber, much lower in saturated fat, and cholesterol-free when compared to a traditional American diet. The high fiber in this diet may help you feel full for a longer time after eating and may help you eat less over all. When fiber intake is greater than 50 grams per day on a vegan diet, it may help lower blood glucose levels.
- See more at: http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/planning-meals/meal-planning-for-vegetarians/#sthash.1gggOo5f.dpuf