Η βίγκαν διατροφή είναι κατάλληλη για έγκυες και παιδιά - Συνύπαρξη

Πολλοί αναρωτιούνται αν η βίγκαν διατροφή είναι κατάλληλη για έγκυες γυναίκες και μωρά, ειδικά μετά από την ανακοίνωση τρομακτικών ιστοριών των τελευταίων ετών για παιδιά που υπέστησαν σοβαρό υποσιτισμό εξαιτίας της φυτοφαγικής δίαιτας που τους πρόσφεραν οι γονείς τους. Ωστόσο, σύμφωνα και με νέες υποδείξεις από τους κορυφαίους ειδικούς της διατροφής, οι φυτοφαγικές διατροφές είναι στην πραγματικότητα υγιεινές και κατάλληλες για όλους, εφόσον είναι σωστά σχεδιασμένες.


Περίπου το 3,5% των Αμερικανών και είναι χορτοφάγοι ή βίγκαν σήμερα και σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ποσοστό αυτό πλησιάζει το 10%. Η συγκεκριμένη διατροφή είναι μακράν πιο δημοφιλής σε νέους παρά σε ηλικιωμένους, σύμφωνα με την Περιοδική Έκδοση της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας. 


Το τελικό συμπέρασμα, σύμφωνα με την Ακαδημία, είναι πως η βίγκαν διατροφή:

«Είναι υγιεινή, διατροφικά επαρκής και μπορεί να προσφέρει πλεονεκτήματα στην υγεία, στην πρόληψη και θεραπεία συγκεκριμένων ασθενειών και είναι κατάλληλη για όλα τα στάδια της ζωής, συμπεριλαμβανομένης της βρεφικής ηλικίας, της εγκυμοσύνης, της εφηβείας και των γηρατειών»

Οι πρόσφατες τρομακτικές ιστορίες των παιδιών που έπαθαν κακό εξαιτίας μιας «βίγκαν δίαιτας» προέκυψαν, ασφαλώς, εξαιτίας έλλειψης των σωστών θρεπτικών συστατικών (φυσικά, ποτέ δεν αναφέρονται στις ειδήσεις τα εκατομμύρια παιδιά που είναι παχύσαρκα και άρρωστα, επίσης εξαιτίας της διατροφής που τους μαθαίνουν οι γονείς τους). 

Είναι σημαντικό για τους ανθρώπους που ακολουθούν φυτοφαγικές διατροφές ή τις προσφέρουν στα παιδιά τους, να βεβαιώνονται πως τα γεύματά τους είναι σωστά σχεδιασμένα, ισορροπημένα και πλήρη, όπως αναφέρει στο Reuters η διατροφολόγος Vandana Sheth της Ακαδημίας. Τα βίγκαν παιδιά πρέπει να τρώνε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Β12 και ασβέστιο.

Και συνεχίζει:
Σωστά σχεδιασμένες βίγκαν διατροφές, που περιέχουν λαχανικά, φρούτα, σιτηρά ολικής άλεσης, όσπρια, καρπούς και σπόρους, είναι διατροφικά επαρκείς και μπορούν να έχουν θετικά αποτελέσματα στην υγεία και στην πρόληψη ασθενειών.

Οποιαδήποτε διατροφή που δεν είναι ισορροπημένη μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Απλά και μόνο επειδή κάποιες τροφές είναι φυτκές δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι και υγιεινές. Για παράδειγμα, γλυκά, μπισκότα, τηγανητά και αλατισμένα τρόφιμα μπορεί να είναι βίγκαν, όμως δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτα από διατροφικής άποψης.

Η θέση της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι το 2021 και μπορείτε να την διαβάσετε πλήρη εδώ.