Βιγκανισμός και οικογένεια - Συνύπαρξη

Η αλλαγή του τρόπου ζωής σου και η μετάβαση στη βίγκαν φιλοσοφία είναι μια κορυφαία στιγμή για σένα. Μπορεί όμως να αποτελέσει και μια μεγάλη ευκαιρία για την οικογένεια και τους φίλους σου. 




Όμως για τους πιο πολλούς ανθρώπους η έννοια του Βίγκαν είναι εντελώς καινούρια και πολλές φορές και ενοχλητική. Ορίστε, λοιπόν μερικές απλές συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσεις την οικογένειά σου μετά την μεγάλη στροφή προς το βιγκανισμό:

  • Να είσαι πάντα ανοιχτός/ή στο διάλογο. Εφόσον αποφάσισες να γίνεις βίγκαν, είναι πολύ σημαντικό να μιλάς με τους δικούς σου ανθρώπους σχετικά με αυτή σου την απόφαση.
  • Με ηρεμία και χωρίς φασαρίες, εξήγησε στους ανθρώπους σου γιατί πήρες αυτή την απόφαση. Θα μπορούσες ίσως, εφόσον το θέλουν κι αυτοί, να δείξεις και σε αυτούς την αφορμή που προκάλεσε τη δική σου αλλαγή, για παράδειγμα ένα βιβλίο, ντοκιμαντέρ, ιστοσελίδα ή βίντεο. Αυτό θα τους βοηθήσει να καταλάβουν γιατί πήρες αυτή την απόφαση και πού ξέρεις, ίσως κάνει και τους ίδιους να αλλάξουν!
  • Συζήτησε με την οικογένειά σου τα θέματα του φαγητού. Θα πρέπει να βρείτε μια λειτουργική και από κοινού συμφωνημένη μέθοδο για τα γεύματά σας, ενώ είναι επίσης πολύ σημαντικό να τους εξηγήσεις ότι δεν θέλεις να κάνεις υποχωρήσεις και συμβιβασμούς.
  • Αν η οικογένειά σου δεν είναι έτοιμη να υιοθετήσει τον βίγκαν τρόπο ζωής, προσπάθησε να μην κρίνεις και να μην τους κάνεις "κήρυγμα". Θυμήσου, ήσουν κι εσύ σαν αυτούς πριν γίνεις βίγκαν και καλώς ή κακώς διαφορετικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν διαφορετικά μια τέτοια απόφαση. Αν κάποιο άτομο στην οικογένειά σου πρόκειται να σε ακολουθήσει, θα το κάνει και πρέπει να το κάνει από μόνο του, ακριβώς όπως συνέβη και με σένα. Αντί να κρίνεις, προσπάθησε απλώς να δίνεις χρήσιμες πληροφορίες σε αυτούς, σποραδικά και όταν σου δίνεται η ευκαιρία. Επικεντρώσου στον εαυτό σου, προς το παρόν.
  • Μην το κάνεις "μεγάλο θέμα". Αντί για πομπώδεις και επαναστατικές εκφράσεις όπως "αυτό που κάνουμε στα ζώα είναι διαβολικό και πρέπει να σταματήσει!" προσπάθησε να εφαρμόσεις μια πιο ήπια προσέγγιση. Θα μπορούσες, τις πρώτες μέρες, να πεις στην οικογένειά σου ότι διάβασες για τον βιγκανισμό και τα οφέλη του και θέλεις να το δοκιμάσεις. Να είσαι προετοιμασμένος/η για τις ερωτήσεις που θα ακολουθήσουν καθώς και για την έκπληξη ή την αποδοκιμασία. Ενημερώσου, διάβασε, απέκτησε την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και τα εφόδια για να ενημερώνεις όσους θέλουν να ενημερωθούν.
  • Μια συνηθισμένη αντίδραση των αγαπημένων μας προσώπων είναι να μιλούν για τα θρεπτικά στοιχεία που δήθεν θα στερηθούμε αν δεν τρώμε γάλα και κρέας. Φυσικά, δεν το κάνουν επίτηδες αλλά επειδή κι αυτοί όπως ο περισσότερος κόσμος μεγάλωσαν πιστεύοντας αυτούς τους μύθους και θέλουν να μας προστατέψουν. Προετοιμάσου για αυτό. Μάθε πού και πόση πρωτεΐνη υπάρχει στους καρπούς, στα λαχανικά και τα όσπρια, πού υπάρχει ασβέστιο ή σίδηρος κι έτσι όχι μόνο θα μπορείς να τους καθησυχάσεις αλλά θα τους βοηθήσεις να μάθουν και πράγματα που δεν ήξεραν.
  • Μοιράσου το φαγητό σου. Δείξε στους ανθρώπους σου πόσο εύκολη, νόστιμη και υγιεινή είναι η βίγκαν διατροφή. Και, αν ανήκουν σε αυτούς που δεν θέλουν με τίποτα να αποχωριστούν τα μπιφτέκια και τα λουκάνικα, δώσε τους να δοκιμάσουν εναλλακτικές απομιμήσεις κρέατος, που φτιάχνονται από λαχανικά και όσπρια, έχουν σχεδόν την ίδια γεύση και σε αντίθεση με το κρέας είναι υγιεινά και θρεπτικά!