Τι θα σου συμβεί μόλις γίνεις βίγκαν - Συνύπαρξη

Σκέφτεσαι να ακολουθήσεις τον δρόμο της ειρήνης και της συνύπαρξης. Εύγε! Ακολουθεί σύντομο χρονοδιάγραμμα των υπέροχων αλλαγών που θα βιώσεις, καθώς και κολπάκια για να μη πέσεις σε ύπουλες παγίδες.





Πήρες ήδη την απόφαση ή σκέφτεσαι να γίνεις βίγκαν. Και μόνο γι' αυτό αξίζεις ένα μεγάλο μπράβο. Αναρωτιέσαι τί αλλαγές θα πρέπει να περιμένεις στο σώμα σου και στην καθημερινότητα σου.

Ευτυχώς για σένα, αυτοί που πέρασαν ήδη από την πόρτα της μεγάλης αλλαγής, μπορούν να σου τα πουν από πρώτο χέρι.

Να μερικές θετικές αλλαγές που θα δεις άμεσα στο σώμα σου:


1. Θα χάσεις βάρος!
Αν είσαι υπέρβαρος, θα αρχίσεις να χάνεις κιλά αμέσως. Αν έχεις φυσιολογικό βάρος, δεν θα ανησυχήσεις ποτέ ξανά για το βάρος σου. Η διακοπή πρόσληψης ζωικών λιπαρών και πρωτεϊνών, χοληστερόλης και επεξεργασμένων αηδιαστικών σιχαμάτων σε συνδυασμό με την αυξημένη πρόσληψη φρούτων, όσπριων, δημητριακών, λαχανικών και καρπών, θα κάνουν το σωματάκι σου να δουλεύει ρολόι και να χάνει τα περιττά κιλά σε turbo mode.

Whats the catch: Επειδή είσαι βίγκαν δεν σημαίνει πως ό,τι τρως είναι υγιεινό, ούτε πως μπορείς να τρως όσο θέλεις. Αν πλακωθείς σε βίγκαν λουκάνικα, βίγκαν πίτσες, βίγκαν μακαρονάδες και για τελείωμα χλαπακιάζεις και ένα ταψί γίγαντες με ένα ολόκληρο καρβέλι, ε, μην περιμένεις να γίνεις και μοντέλο.


2. Θα νιώθεις γεμάτος ενέργεια!
Τέρμα η βαρεμάρα, η κακή διάθεση, τα φουσκώματα και η τεμπελιά. Από τις πρώτες 5 κιόλας ημέρες, θα αισθάνεσαι πολύ πιο δραστήριος/α σε σχέση με πριν, ένας τελείως διαφορετικός άνθρωπος. Αν αναρωτιέσαι πώς θα νιώθεις μόλις γίνεις βίγκαν, σου το λέω με βεβαιότητα: Υπέροχα!

Whats the catch: Όπως και η παμφαγική διατροφή, έτσι και η βίγκαν, θέλει ισορροπία. Πρέπει να τρως έναν συνδυασμό φρούτων, λαχανικών, δημητριακών και όσπριων. Ο υποσιτισμός καραδοκεί -- μην προσπαθείς να τη βγάλεις μόνο με ένα βερύκοκο και μια σαλάτα.

3. Θα χέζεις σαν άρχοντας!
Βεβαίως δεν υποφέρουν όλοι οι μη-βίγκαν από δυσκοιλιότητα, αλλά ένα ζορισματάκι, ένα επώδυνο ημίχρονο στην τουαλέτα, όλοι λίγο-πολύ το περνάνε. Με τη μετάβασή σου στη βίγκαν διατροφή, ξέχασέ τα όλα αυτά. Η ιερή ώρα της επίσκεψης στο 'μέρος' θα γίνει ανακουφιστική και ανάλαφρη, τόσο πολύ που πλέον δεν θα χρειάζεσαι ούτε περιοδικό. Κι ένα μυστικό για αυτούς που μοιράζονται μαζί σου την τουαλέτα: Ακόμα και τα κακάκια μας μυρίζουν καλύτερα!

Whats the catch: Μερικές τροφές επεξεργάζονται δύσκολα από το σώμα μας και συχνά... εξέρχονται όπως εισήλθαν. Το καλαμπόκι, για παράδειγμα. Δεν είναι κάτι ανησυχητικό. Ο οργανισμός σου έχει πάρει ό,τι μπόρεσε να πάρει.


4. Θα ξεμπλοκάρει το μυαλό σου.
Ένιωθες ποτέ σαν να έχεις ένα πυκνό πέπλο ομίχλης μέσα στο μυαλό σου; Ο λαός το λέει "σκοτούρες", αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Συχνά αυτό το "θολό" μυαλό, η δυσκολία συγκέντρωσης, η φτωχή δημιουργικότητα και η κακή μνήμη οφείλονται στη χάλια διατροφή. Μετά τις πρώτες 10 ημέρες ως βίγκαν θα παρατηρήσεις σίγουρα αυξημένη αντίληψη, καθαρότερο μυαλό, περισσότερη φαντασία και καλύτερη συγκέντρωση.


5. Θα είσαι γερός σαν ταύρος! (ή αγελάδα - σόρρυ)
Η βίγκαν διατροφή θα απαλλάξει το σώμα σου από μια ατέλειωτη λίστα κινδύνων και επιπλοκών που οφείλονται στα ζωικά προϊόντα. Θα είσαι υγιής και, εφόσον δεν βγαίνεις μετά το ντουζ στα χιόνια, θα αρρωσταίνεις πολύ σπάνια ή καθόλου. Ένας βίγκαν έχει 95% λιγότερες πιθανότητες για έμφραγμα και αρτηριοσκλήρυνση, προσλαμβάνει ΜΗΔΕΝ χοληστερόλη και κινδυνεύει πολύ λιγότερο από καρκίνους, οστεοπόρωση, διαβήτη, άσθμα, νεφροπάθειες ή πόνους.

Whats the catch: Ορισμένοι ειδικοί συμβουλεύουν τους χορτοφάγους να παίρνουν βιταμίνη Β12 από συμπληρώματα διατροφής. Βεβαίως υπάρχει και σε ενισχυμένα φυτικά ροφήματα, στην διατροφική μαγιά, σε δημητριακά πρωινού και αλλού, όμως είναι καλά να ξέρεις πού βρίσκεσαι και πόση βιταμίνη χρειάζεσαι.


6. Θα εξοικονομείς πολλά λεφτά!
Αυτό το φαντάστηκες, εντάξει. Πράγματι, όταν σταματήσεις να αγοράζεις "κρέατα", μέλι, γαλακτοκομικά και κυρίως επεξεργαμένα τρόφιμα όπως πίτσες, κοτομπουκιές, γλυκά και πιτόγυρα, θα σου μένουν στην τσέπη πολλά χρήματα τα οποία μπορείς να διαθέσεις για να ζεις καλύτερα τη ζωή σου και όχι για να πληρώνεις γιατρούς και φάρμακα.

Whats the catch: Στην αγορά υπάρχουν πολλά "υποκατάστατα" και "απομιμήσεις" ζωικών προϊόντων που φτιάχνονται από διάφορα λαχανικά, όσπρια και μπαχαρικά, όπως βίγκαν τυριά, βίγκαν μπιφτέκια, γιαούρτια και ό,τι μπορείς να φανταστείς. Αυτά είναι ακριβά. Θα πρέπει να διαλέξεις δρόμο: Ή θα τρως φυσικές, ακατέργαστες τροφές, που είναι φθηνές και εύκολα διαθέσιμες ή θα τρως επεξεργασμένα βίγκαν τρόφιμα τα οποία, παρότι δεν προκαλούν πόνο σε ζώα, ίσως πονέσουν την τσέπη σου.


7. Θα αλλάξει η συμπεριφορά σου - προς το καλύτερο.
Η οριστική απομάκρυνσή σου από τις πρακτικές βίας, εκμετάλλευσης και βαναυσότητας πραγματικά θα σε κάνει να δεις τον κόσμο με άλλο μάτι. Ίσως είναι λίγο δύσκολο να περιγραφεί με γραπτό τρόπο, όμως σίγουρα θα το νιώσεις. Μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα και χρόνο με τον χρόνο, η αγάπη και η καλοσύνη θα σε κατακλύζουν ενώ θα αρχίσεις να θαυμάζεις και να σέβεσαι τη Φύση πολύ περισσότερο από πριν.


8. Θα ενδιαφέρεσαι!
Όταν ο χορτοφαγικός τρόπος ζωής γίνει κτήμα σου, θα αρχίσεις να ενδιαφέρεσαι για περισσότερα πράγματα που ενδεχομένως πριν δεν σε ένοιαζαν. Η μόλυνση του περιβάλλοντος, η ανακύκλωση, η φρίκη των ζωολογικών κήπων, η φτώχεια, η παιδική εργασία, τα καλλυντικά που δοκιμάζονται σε ζώα, τα πολλά "Ε" στην ετικέτα του φαγητού σου, είναι μόνο μερικά παραδείγματα από πράγματα που θα σε ενδιαφέρουν. Πολλοί βίγκαν μάλιστα, γίνονται και ακτιβιστές, αποκτούν δηλαδή έμπρακτο ενδιαφέρον στη διάδοση του βιγκανισμού, την απελευθέρωση ζώων και άλλες δραστηριότητες.

Whats the catch: Προσοχή! Αν αρχίσεις το κήρυγμα παντού και φανατιστείς, θα αποκτήσεις κοινό. Όχι κοινό που χειροκροτάει όμως. Κοινό που θα προσπαθεί να ξεφύγει από το πρήξιμο. 


9. Θα βελτιωθεί η σεξουαλική σου ζωή!
Η καλή διατροφή σημαίνει και καλύτερο σεξ. Ειδικά για τους άντρες, πολλοί επιστήμονες επισημαίνουν ότι η στυτική δυσλειτουργία σχετίζεται άμεσα με την αρτηριοσκλήρυνση: Στρώματα αηδιαστικού λίπους από τις ζωικές τροφές επικάθονται στις αρτηρίες και προκαλούν μειωμένη ροή αίματος. Είναι λογικό να υποθέσεις ότι μια διατροφή βασισμένη σε φρούτα, λαχανικά και όσπρια θα σε κάνει περήφανο για το περιεχόμενο του παντελονιού σου. Άτσα!



Λοιπόν, τι λέει;

Τα θες όλα τα παραπάνω;  Αν ναι, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις!